PERSBERICHT: Agrico betrekt wereld bij ‘Next Generation’ tijdens Fruit Logistica

Emmeloord, 30 januari 2020 – Van woensdag 5 tot en met vrijdag 7 februari 2020 neemt Agrico deel aan de Fruit Logistica in Berlijn (hal 1.2 / D-11). Tijdens deze toonaangevende internationale beurs laat Agrico samen met haar dochterondernemingen zien hoe zij met succes bijdraagt aan een duurzame aardappelteelt voor de ‘Next Generation’.

Agrico heeft haar strategie 2020-2030 de titel ‘goede groei’ gegeven. Haar verant-woordelijkheid voor people, planet en profit is hierin heel duidelijk verankerd in haar ambities. Een belangrijk doel is verduurzaming en instandhouding van de wereldwijde aardappelteelt. Om deze en komende generaties te voeden door onder andere opbrengstzekerheid en goede risicospreiding op oogstderving.

Om telers te wapenen tegen de grootste aardappelziekte heeft Agrico twee jaar geleden een serie aan hoog Phytophthora-resistente rassen ontwikkeld: The Next Generation potatoes. Deze duurzame rassen beschikken naast de unieke hoge resistentie over uitstekende consumptiekwaliteiten op het gebied van uiterlijk, smaak en gebruiksmogelijkheden. Hierdoor zijn de rassen aantrekkelijk voor zowel telers als afnemers.

Inmiddels is er in het pakket voor bijna elk segment een geschikt ras beschikbaar. Naast voorloper Carolus bestaat het pakket uit Alouette, Levante, Twister, Twinner, Ardeche en Nofy. Daarnaast komen er nog twee potentials aan die de breedte van het pakket aan eigenschappen nog groter maken.

Tijdens de Fruit Logistica onderstreept Agrico de groeiende belangstelling en bewezen relevantie van haar ‘Next Generation’ rassen die dan ook centraal staan tijdens de beurs. In Nederland is de vraag naar de rassen onder de telers groot en ook in de duurzame schappen van de supermarkten zijn ze onmisbaar geworden. Ook wereldwijd worden ze al op vele plaatsen geteeld en bewijzen tevens daar hun toegevoegde waarde door goede opbrengsten. Zo draagt Agrico bij aan een duurzame toekomst voor onze ‘Next Generation’.

///Einde bericht///

Meer informatie voor de pers

Linda de Jong-Hoeksma

Adviseur Coöperatie en Communicatie

T: +31 (0)527 639980  /  M: +31 (0)6 46705741

E: l.de.jong@agrico.nl  /  W: www.agrico.nl

Over Agrico

Agrico is een onderneming van aardappeltelers op coöperatieve grondslag die zich bezighoudt met het kweken, de teelt, collectie, verwerking en vermarkting van gemiddeld 500.000 ton aardappelen per jaar. De inzet van Agrico is een kwaliteitsproduct passend bij de specifieke eisen en omstandigheden van de klant, waar ook ter wereld. De onderneming beschikt over een inpakbedrijf voor tafelaardappelen in Purmerend, genaamd Leo de Kock & Zonen B.V., een eigen kweek- en researchbedrijf, genaamd Agrico Research B.V., in Bant en vele eigen proefvelden in binnen- en buitenland. De commerciële en administratieve activiteiten worden geleid vanuit het hoofdkantoor in Emmeloord. Agrico werkt tevens via eigen dochterondernemingen en deelnemingen in onder andere Frankrijk, Groot-Brittannië, Polen, Zweden, Canada, Turkije, Kenia en Slovenië en heeft vertegenwoordigers in bijna alle pootgoedimporterende landen. Lees meer over Agrico op www.agrico.nl.